søndag 31. mai 2009

"Reddet av Gorkhasoldater"

Klar for å rafte

Fra Rafting



I helga var vi å raftet i Trisuli, som er en elv sør for Kathmandu. Vi var en gjeng på 15 stykk som dro for å rafte. Flere av disse kan ikke svømme, noe som førte til at alle vi som kunne svømme ble oppnevnt til livreddere hvis noe skulle skje.


Fra Rafting


Merina satt seg fast i gjørmen. Det gjorde også jeg, opp til flere ganger

Fra Rafting




Fra Rafting



Strømmen var veldig sterk enkelte steder, da elven er blitt mye større pågrunn av regntid, noe som førte til at enkelte tok turen i elva. Fortomlet som jeg ble begynte jeg å telle i båten for å se hvor mange som var i båten, jeg tenkte ikke over å bare se meg rundt. Etter opptelling oppdaget jeg at vi bare var 6 stykk i båten, og vi skulle være 8. Jeg oppdaget straks at det var Marina og den ene instruktøren som manglet. Marina som bruker kontaktlinser, hadde store problemer med å se noe, med all vannet som kom mot henne, og så i grunnen ganske så fortumlet der hun lå i vannkanten. Hun hadde fått seg to årer i fallet, og holdte med godt grep om årene. Da strømmen var sterk hadde ikke vi sjans å komme oss til henne, med en av de andre båtene som var på elven var full av gorkasoldater, og Marina ble raskt plukket opp av dem.

Umita nyter vannet

Fra Rafting


Dwarika (kommer til Norge til høsten for å studere :) ) og kjæresten hans, Merina

Fra Rafting




Klar for vannkrig
Fra Rafting



Selv om enkelte av oss tok turen ufrivillig i elva, badet vi alle der strømmen ikke var så sterk. Det var helt fantastisk å bare nyte utsikten av den fantastiske naturen og ligge i vannkanten å duppe. Selv de som ikke kunne svømme tok turen i elva, da redningsvesten tok godt vare på dem. Vi hadde alle en fantastisk dag i elva, og jeg vil rafte mer.

Har teknikken inne
Fra Rafting




Fra Rafting

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så Dwarika kommer til Norge? Så gøy :)

Så kjempekult ut med rafting!

irene sa...

Skulle gjerne vært med.Fikk skikkelig smaken på rafting da jeg var i Nepal

Benedicte Olsen sa...

Ja, Dwarika kommer til Norge:) Skal begynne på universitetet i Oslo! Gjett om vi ble glad at det er en mindre person vi slipper å si hadet til:D

Mamma: Er litt usikker om du hadde tort å rafte nå:P Strømmen var veldig sterk. Marina og den ene instruktøren føyk ut av båten, og var to andre i den andre båten som datt ut.

Tora Karoline sa...

hahaha....ælska d siste bildet av dæ Benedicte! :D