torsdag 28. mai 2009

Lys og varme

Forsøker å lese bok i mørket

Fra Lys og varme


Hvis det er en ting jeg har lært og sette pris på i løpet av mine måneder her nede, så er det strøm. I vinter var det til tider svært tøft, da vi var oppi 18 timer strømsparing om dagen. Vi hadde fire timer strøm om dagen og fire timer strøm om natten. Nå er heldigvis dette snudd, og vi har mye strøm. Det føles helt fantastisk og ikke måtte tenke; "jeg må lade nå, da det ikke vil være strøm neste time". Vi har heller ikke hatt generator noe som har ført til at mang et lys har blitt tent på rommene våre. Jeg har prøvd ut de bedre og dårligere stearinlys. Enkelte stearinlys har ført til at neste dag har jeg oppdaget at jeg er svart rundt munnen og nesen, og jeg i grunnen ikke vil tenke hvordan lungene mine ser ut.

Det er kun generator i trappeoppgangen, så Marina tok muligheten å satt seg i gangen i går for å spise middag da strømsparingen slo til
Fra Lys og varme


Nå som regntiden har begynt, betyr dette at vi har hatt problemer å få tørket klærne våre etter vi har vasket dem. I dag når jeg våknet opp til sol ble jeg glad, jeg kunne tørke klærne mine i solen. Jeg hadde noen timer der jeg kunne sette meg ned med vaskebøtta og få vakset noen klær før jeg måtte på jobb. Jeg trodde egentlig ikke jeg kunne bli glad for muligheten til å vaske klær for hånd, men jeg overrasker meg selv stadig vekk.

Vaksemaskin, hva er det?
Fra Lys og varme

Ingen kommentarer: