fredag 19. september 2008

You can see, you can touch, but if it breaks consider it sold

En utrolig søt gutt vi møtte på i dag på Røde Kors kantinen, han var veldig sjenert, men sa ja til å bli tatt bilde av og jeg visste han bildet etterpå, men var litt redd for å se på bildet , men jeg tror han syntes at det var veldig gøy at vi var der, da han satt og så på oss helt til vi dro tilbake til kontoret.

Tidsforskjellen til Nepal I forhold til Norge er 3 timer og 45 minutter (og 4 timer og 45 minutter når vi har vintertid), ja, jeg vet det er rart med 45 minutter. Men da Nepal og India har omtrent det samme forholdet som Norge og Sverige, der Nepal er lillebror, ville de gjerne skille seg fra India, og har dermed valgt et ekstra kvarter enn India.



I dag har vi hatt enda flere møter med enda flere avdelinger, er nyttig informasjon å ha med seg, og som vi garantert trenger når vi kommer til Banepa. Jeg spiste momo i lunsjen, i dag også, maten her er veldig sterk i forhold til i Norge, trodde munnen min skulle brenne opp når jeg spiste i dag, men jeg blir vel mer vant med det etter hvert.


Etter jobb dro vi tilbake til hotellet og gikk så i gatene og shoppet litt, det er veldig billig her, så jeg kjøpte en lue, veske og en pengebok for til sammen ca.60 kroner. Man merker at her blir man mer opps på kronene, da jeg krangler bare på noen kroner, slik at jeg skal få det litt billigere. Vi møtte senere Sharad som vi møtte når han var i Norge i februar på kurs sammen med oss. Han tok oss med på en veldig fin indisk restaurant, der vi måtte ta av oss skoene for å gå inn i rommet vi satt, hvor det var utrolig fint. Etter på dro vi på en utrolig fancy bar, som jeg garantert kommer til å dra på flere ganger. Det var veldig koselig å møte han igjen, og vi tre hadde en veldig hyggelig kveld sammen.
Skal legge ut flere bilder fra Kathmandu i morgen, når vi har vært på sightseeing med Dwarika:)

2 kommentarer:

Mærry sa...

Hei Benedicte!

Utrulig artig å les om ka du opplev.
Savna dæ i bestemor sin bursdag på lørdag.Men du va så søt på bildan vi hadde funn frem av dæ:-)Ønska dæ løkke tell i Nepal!

Klæm tante Lita

Benedicte Olsen sa...

Takk:)
Det e bra du les, du må bare fortsett og les, før æ ska prøv å skriv en gang i blant:)
Va litt dumt at æ ikke fikk dratt i bursdagen, men får ta det igjen en anna gang:)