onsdag 24. september 2008

I will question any answer you have

Hei!
Naa er det noen dager siden jeg sist la ut et blogginnlegg, jeg skriver naa et lite, saa skal jeg forhaapentligvis skrive et litt stoerre i kveld.
Akkurat naa sitter jeg paa kontoret i Kathmandu, og venter paa neste moete, for tiden gaar det mye i moeter med de ulike avdelingene. Vi har allerede i dag vaert i ett moete, med ICRC (internasjonale Roede Kors komiteen), de fortalte oss om hva de gjorde her og om sikkerhet. Da Nepal ligger i et jordskjelvs omraade, maa vi ta noen forhaandsregler i forhold til dette, men de har funnet et veldig solid hus til oss i Banepa saa det tror jeg ikke vil bli noe problem. Pga noen streiker her i Nepal, kommer vi oss ikke til Banepa foer sondag, noe jeg gleder meg veldig til, da vi da faar se vaar nye leilighet:) Leiligheten vaar ligger i 2.etasje, og bestaar av 2 soverom, en stue, 1 eller 2 bad, vi er litt usikre om dette, et kjokken og enda et rom, saa det virker som vi faar stor plass, men hvor store rommene er gjenstaar enda aa se! Men skal bli godt og endelig faa startet livet sitt her nede, da jeg har levd i koffert de siste 2 maanedene.
Da vi har vaert i moeter med ulike avdelinger har ikke alle vaert like gode i engelsk, men engelsken her i Kathamandu er generelt ganske god, men en av de vi var paa moete med sa: I will question any answer you have, naar han egentlig mente at han ville svare paa alle spoersmaal vi hadde. Der vi skal bo er de ikke fullt saa gode i engelsk sies det, saa det skal bli spennende aa se hvor mye dem egentlig kan. Vi proever aa laere oss noen nye ord paa Nepali hver dag.
Det kommer litt mer senere i dag!

Ingen kommentarer: