mandag 30. mars 2009

59 timer til vi møtes i Delhi!

I det siste har vi vært svært travle på jobben. Vi har arrangert både distrikt og regional samling, to helger på rad, det har vært mye slit, men utrolig moro. Vi begynner virkelig å kunne se resultatet av vårt opphold her, og at vi klarte å opprette en sub-committee for de unge på distriktsnivå, var en drøm når vi først kom hit. Under distriktssamlingen fikk vi opprettet en komitee der de unge kan ta større del i avgjørelses prosessen. Regionale samlingen var også en suksess, og vi fikk prøvd ut flere varianter fra Norges Røde Kors Ungdom, som blant annet Raw War.

For de som ikke vet det er Raw War et spill der man lærer om krigens regler. Vi måtte tilpasse språket og enkelte aspekter slik at det skulle passe inn i Nepal, men ellers var det helt likt den norske versjonen. Folk ble svært engasjerte og ingen av lagene var særlig snille, og bombet både sykehus, skoler og nasjonalforeningen.

I begge samlingene har vi lekt masse leker og spilt flere spill. Jeg har også lært meg en del nye nepalske spill og leker, og har virkelig stor kost meg. For dere som kjenner meg vet at jeg aldri sier nei til å være med å spille. Konkurranseinstinktet er alltid på topp.

All jobbingen de siste ukene, inkludert mitt sykehusbesøk har gjort at jeg nå er svært sliten og gleder meg veldig til ferie. Jeg har bare noen timer igjen på jobb i dag, og i morgen er den sosialtreff med alle ungdommene i distriktet. Som skal få en smak av Norge, med bilder, vafler, fiskesuppe og melkesjokolade. Så tar jeg ferie og drar til Kathmandu, før jeg drar til Delhi på onsdag for å møte mamma, pappa, Renate, Ørjan og Daniel! Gjett om jeg gleder meg. Jeg begynner snart å telle timer istedenfor dager! Vi har de siste dagene hatt storrengjøring i leiligheten vår, da vi har kommet fram til konklusjonen at den må være presentabel når vi får besøk:P

Ingen kommentarer: